קיבלתם סירוב משכנתא? לא אישרו לכם משכנתא?

חשוב לדעת שזה לא סוף העולם, וההחלטה עדיין יכולה להשתנות. כמובן שזה יהיה קשה יותר ומאתגר יותר אבל יחד עם זאת הכל עדיין פתוח וחשוב לא להרים ידיים.

למה לא קיבלתי אישור למשכנתא  ?

לבנק יש זכות לסרב לכם לקחת משכנתא אצלו, ישנן הרבה מאוד סיבות לכך ואני אנסה לפרט מהן הסיבות העיקריות לכך שמישהוא לא יקבל אישור למשכנתא ובעצם יקבל סירוב משכנתא.

  1. אחוזי מימון גבוהים –
    במידה ותבקשו אחוזי מימון החורגים מן המקובל (לדוג' 90% מימון) הבנק יסרב לתת לכם משכנתא ובעצם ידחה את הבקשה.
    סירוב משכנתא גם יכול להגיע אפילו אם תבקשו אחוזי מימון שלא חורגים מן המקובל אבל הבנק חושב שהם מסוכנים מדי לטעמו (לדוג' – לקוחות הבמקשים 50% מימון אבל הבנק חושב שהם "ממונפים מדי ולכן יסרב לתת להם משכנתא).
  2. יחס החזר גבוה –
    אם הבנק יראה  שאתם אמורים להחזיר סכום חודשי גבוה למשכנתא ביחס להכנסות שלכם אז הוא כנראה ידחה את הבקשה שלכם.
    הבנק יאשר לכם משכנתא עם יחס ההחזר לא יהיה גבוה מ- 3 (כלומר, על כל 1,000 ש"ח הכנסה נטו תוכלו להחזיר מקסימום 333 ש"ח משכנתא. לדוג' עבור שכר של 10,000 ש"ח לא תוכלו להחזיר יותר מ- 3,333 ש"ח בחודש).
    במצב שבו הבנק יראה שאתם חורגים מיחס ההחזר המקובל הוא יסרב לבקשת המשכנתא שלכם ולא יאשר את הבקשה.
  3. בעיות עבר של הלווים –
    במידה והיו לכם בעיות בעבר כגון: הגבלה של בנק ישראל / צ'קים שחזרו בשנים האחרונות / רישום bdi שלילי וכדומה, אז סביר להניח שהבנק ידחה את הבקשה למשכנתא ולא יאשר לכם באופן עקרוני את המשכנתא.
  4. בעיות ברישום הנכס –
    ישנם נכסים שלא ניתנים למשכון, כגון נחלה, משק, דירות ב"מושע", נכסים שלא נעשתה בהם חלוקה מסודרת של הדיירים ועוד מניין סיבות.
    נכסים אלו לא ניתנים למשכון ולכן סביר להניח שאם תציעו את הנכס הזה לשיעבוד בבנק תקבלו דחייה וסירוב משכנתא.

אלו היו ארבעת המקרים הנפוצים ביותר לקבלת דחיית משכנתא וסירוב משכנתא, מה שאומר שאתם הגשתם בקשה לאישור משכנתא וקיבלתם בחזרה דחיה מן הבנק וסירוב מוחלט שלו לתת לכם משכנתא.

מה עושים במקרה של דחיית משכנתא ?

חשוב לדעת, שאם בנק אחד או מספר בנקים לא אישור לכם משכנתא זה לא אומר שלא תצליחו לאשר אותה. תחום המשכנתאות הוא תחום מורכב וגוף בעל ידע מקצועי נרחב יכול לעזור לבנק לשנות את החלטתו ולהעניק לכם אישור משכנתא במקום הדחייה שקיבלתם.

מה אנחנו מציעים ?

חברת קדמי המתמקדת בסוג הלקוחות שלא הצליחו לקבל אישור למשכנתא ובעצם קבילו סירוב / דחיית משכנתא תדאג להיפגש אתכם ללא עלות ראשוני, לבחון את המקרה ולבדוק מה בדיוק "מפריע לבנק".
ברגע שנבודד את הבעיה נוכל להציע לבנק דרכים לפתור אותה, הידע המקצועי שלנו, הניסיון העשיר שלנו (הן בבנק והן כחברה מייעצת) תעזור לכם לקבל האישור העקרוני שאתם כל כך רוצים.

חשוב לציין,
כי ברוב המקרים השכר שלנו מותנה בקבלת אישור עקרוני ולכן אתם לא מסתכנים ויכולים להרוויח.
אם לא תקבלו אישור עקרוני לא תצטרכו לשלם, אף על פי שברוב המקרים (מעל ל- 90%) אנו מצליחים להפוך את הדחיית משכנתא לאישור משכנתא.

אנו פה לרשותכם בכל שאלה ונשמח לעזור לכם בכל עניין.

כולם מבטיחים להוזיל לכם את המשכנתא,
אנחנו מקיימים.​

תומר קדמי | יועץ משכנתאות

ייעוץ פיננסי למשכנתאות לא חייב להיות מסובך

אנחנו חוזרים לכל הפניות. גם אם אינכם בטוחים שאנחנו הכתובת, מלאו את הפרטים ונחזור אליכם לשיחה טלפונית קצרה בה נבין יחד את הצרכים שלכם ונסביר לכם על התהליך.